o igri alea magica® recenzijepitanja i odgovorigalerijalinkovikontakt prodaja

Recenzije

Dragomir Acović - Srpsko heraldičko društvo

Igra «Baš-Čelik» deo je jednog poznatog mita, zasnovanog na narodnom poimanju opšteljudskih vrednosti i izazova tim vrednostima. Ona uspešno spaja nacionalno i generalno, daje novu i duhovitu formu staroj priči, provokativna je i inteligentna. Poseduje jak propedeutički element jer se bazira na slovenskoj i starosrpskoj mitologiji i na pojmovima koji bi trebalo da jesu, a nažalost nisu, deo opšteg znanja i kulturnog nivoa. Originalna je, jer svetskom fenomenu popularnosti društvenih igara, koje posredstvom interneta i računarske tehnike gotovo da više nema granica, vraća jednu osveženu varijantu strateške zabave i mozgalice u kojoj se uživa u krugu porodice ili prijatelja. Stimulativna je jer zahteva puno angažovanje, analitički duh i sposobnost logičke sinteze. Dinamična je jer ne zanemaruje faktor iznenađenja, fatuma. Realna je, jer dopušta ljudsku slabost, i optimistična, jer ne uskraćuje drugu šansu.

Mislim da je u pitanju kvalitetan proizvod koji, kao svaka prava igra, nije samo zabava, već i stimulans razumu, odmor duhu i razlog da se ne bude sam. To je već sasvim dovoljno! Sve van toga nije igra nego život!

Vesna Marjanović - Etnografski muzej u Beogradu

Bogatstvo i privlačnost neke igre između ostalog zavisi  i od uloga u njoj, raznovrsnosti, psiloške iznijansiranosti kao i samog iskustva i maštovitosti kojoj se predaju igrači. Autori ponuđene igre su upravo ušli u taj ''drugi svet'' zapletom i raspletom mnogobrojnih situacija dočarali draž skoro zaboravljene potrebe za komunikacijom na jednom drugom, kvalitetnijem nivou. Prema tome, smatram igru '' Baš-Čelik'' dobrodošlom u porodici malobrojnih domaćih proizvoda koji neguju kulturu svoga naroda. Ovom igrom nešto što pripada duhovnim segmentima stvaralaštva, mišljenja i ponašanja materijalizuje se i na veoma dobar osmišljen način približava se kako najmlađim potencijalnim učesnicima, tako i odraslima.

Politika - Kultura, 27. maj 2005

Nedavno je u galeriji „Artget” Kulturnog centra Beograda predstavljen „Baš-Čelik” Nikole Vučkovića i Nebojše Šurlana. Neki predstavnici medija mislili su da je u pitanju knjiga pa su promociju napustili čim su videli da se radi o društvenoj igri. Oni koji su bili strpljivi imali su priliku da iz izlaganja Dragomira Acovića, heraldičara, mr Vesne Marjanović iz Etnografskog muzeja, i autora Nikole Vučkovića shvate da ova igra odraslima i starijoj deci pruža više od zabave.

„Baš-Čelik” je prva srpska avanturistička igra na tabli jedinstvena po tome što se zasniva na običajima, verovanjima, starosrpskoj i slovenskoj mitologiji. Ili, kako je istakao Dragomir Acović, na tradiciji koja treba da bude, ali na žalost nije, deo opšte kulture naših ljudi. U svojoj pozitivnoj recenziji ocenio je ovu igru kao provokativnu, edukativnu i inteligentnu. Originalnu, jer predstavlja osveženu varijantu društvene igre koju su kompjuterske potisnule. Ovaj drugačiji Baš-Čelik je, po rečima heraldičara Acovića, stimulans razumu, odmor duhu i razlog da se ne bude sam, već u društvu porodice i prijatelja.

Jedan od autora, Nikola Vučković, objasnio je kako je igra nastala. Kao poklonik ovakve vrste zabave vreme sa prijateljima provodio je uz slične avanturističke igre koje su se zasnivale na keltskoj mitologiji. A onda je poželeo da napravi domaću varijantu pa je zajedno sa Nebojšom Šurlanom krenuo u istraživanje naše mitologije. U prikupljanju građe najveću pomoć im je pružila Vesna Marjanović iz Etnografskog muzeja u Beogradu, koja je bila prijatno iznenađena ovako originalnom pristupu tradicionalnom.

– Odabrali smo Baš-Čelik jer je on arhetip zla iz naših bajki, naš Sauron iz Tolkinovog „Gospodara prstena” ili Dartvejder iz „Zvezdanih staza”. Cilj nam je bio da se ljudi zabave i ponovo druže kroz igru, ali ne samo to. Mislim da je ovo dobar način da se upozna i od zaborava otrgne naša mitologija koju malo ko danas poznaje – rekao je Nikola Vučković.

Ova strategijska igra sastoji se od table, kompleta kockica čudnih oblika koje se koriste za donošenje odluka i određivanje ishoda raznih situacija, figurica koje predstavljaju likove na tabli, žetona koji označavaju dukate i zdravlje, i velikog broja bogato ilustrovanih kartica. Krajnji cilj je da se pobedi Baš-Čelik i da se njegovo srce odnese u jedan od zamkova na tabli, a da bi se to postiglo potrebno je savladati veliki broj prepreka i ostale igrače. Može se igrati u osnovnoj ili u naprednoj varijanti, a autor je najavio i „Baš-Čelika juniora”, namenjenog deci nižeg uzrasta.

Svet kompjutera - Svet igara,  maj 2005.

Svima nam je dobro poznata bajka o Baš-Čeliku. No, koliko dobro poznajete druge elemente naše narodne tradicije? Verovatno ne postoji lepši (ili bar zabavniji) način da ih upoznate nego putem jedne zanimljive društvene igre. Tokom igre sretaćete razne likove i bića iz naših bajki ili mitologije, od kojih su mnoga danas zaboravljena. Doživljavaćete mnoge avanture iz starih predanja, a bitno je da na tom putu pokupite i brojne dragocenosti (uglavnom zasnovane na predmetima iz zbirke Etnografskog muzeja).

Igrači na tom putu mogu da sarađuju, ali i da se suprotstavljaju jedni drugima tako što će pokušati da ometu ostale u stizanju do cilja. Za određivanje ishoda raznih situacija u koje ćete upadati koriste se kockice sa različitim brojem strana (poznate svakome ko je igrao stoni rolplej), što u celu priču uvodi i elemente sreće. Zanimljivo je što postoje osnovna i napredna varijanta Baš-Čelika. Osnovna je namenjena početnicima kako bi lakše upoznali svet igre i shvatili pravila, dok je napredna složenija i bogatija. Pored table i kockica, uz igru dolazi i 230 lepo ilustrovanih kartica koje predstavljaju junake, bića koja srećete, razne događaje i blago, zatim figurice koje predstavljaju vaše likove na tabli i žetoni koji označavaju količinu dukata u vašem posedu i vašeg zdravlja.

Glas-javnosti, 13. novembar 2004.

Maštom i kockicama do srca Baš Čelika
Reč je o avanturističkoj igri,zasnovanoj na običajima i mitologiji srpskog i slovenskih naroda, koja zahteva razmišljanje, strategiju i sreću. Kao i u životu, i ovde postoje dobri, zli i "ravnodušni" likovi - Carević, Vila, Gatara, Đavo, Veštica, Čuma, Vampirac, Zduhač. Pioni različitih oblika, kartice, čudne kockice i razna mitska čudovišta bili su svet u kom su Nikola Vučković i njegovo društvo tražili izlaz iz kriznih devedesetih u zemlji Srbiji. Iz druženja uz društvene igre, Nikoli se rodila ideja i da jednu stvori. I tako je, oko petnaest godina kasnije, nastao "Baš Čelik", prva avanturistička igra na tabli, zasnovana na običajima i mitologiji srpskog i slovenskih naroda, koja će od vas zahtevati razmišljanje, strategiju i pomalo sreću. "Baš Čelik" je u prodaji već mesec dana, a tvorci tvrde da su, sudeći po komentarima kupaca i posetilaca sajta www.bascelik.com, veoma zadovoljni...

Hobby Master, oktobar 2004 - časopis posvećen društvenim igrama i hobiju uopšte

“Baš-Čelik” je jedna od najpoznatijih bajki iz nasleđa srpske narodne književnosti. Njeni kvaliteti – zaplet koji je sjajan uzor za upoznavanje strukture bajke uopšte, vrednosti koje se u njoj potenciraju i bogatstvo fantastičnog sveta opisanog u njoj – su učinili da ona bude inspiracija za mnoge (verovatno se sećate istoimenog kultnog crno-belog filma). Ali, sada je prvi put ova čuvena fantastična priča pretočena u društvenu igru na tabli!

I ne samo to, već je igra “Baš-Čelik”, koja je delo tročlanog autorskog tima iz Beograda koji se krije iza imena “Alea Magica” a čine ga Nebojša Šurlan koji je napisao pravila i uputstva, ilustrator i grafički dizajner Nikola Vučković, dok je realizator projekta Miodrag Đorđević, prva domaća društvena igra na tabli sa elementima RPG-a i fantazijskih igara kakve su odavno popularne na Zapadu (i dalekom Istoku), dok je po ideji zasnovana na mitologiji i verovanjima srpskog naroda, ali i slovenskih naroda uopšte...

Sva prava na ovoj igri zadržavaju autori. Nijedan deo ove igre ne sme biti reprodukovan, pohranjen u bazu podataka ili prenet u bilo kojoj formi i na bilo koji način (elektronski, mehanički, fotokopiranjem, snimanjem ili na drugi način), bez predhodne pismene dozvole autora.

© 2004 grupa autora "Alea Magica"
®
registrovan i zaštićen znak "Alea Magica"