о игри alea magica рецензијепитања и одговоригалеријалинковиконтактпродаја
 
 

Питања и одговори

Ова страница је једна од најзначајнијих, јер са вашим сугестијама ова игра само може добити на квалитету.

За сада сва питања везана за игру можете доставити на ову адресу:

 

info@bascelik.com


 

П. Шта се дешава ако је на пољу на коме је потребно донети срце Баш-Челика неки други лик или биће? Шта се онда дешава?
О.
Као што пише у правилима сви играчи покушавају да у завршници отму срце Баш-Челика играчу који га је победио у сукобу, тако да и та последња ситуација мора да се разреши сукобом до упокојења док играч победник не буде сам на свом пољу.

П. у напредној варијанти, када се победи Баш-Челик да ли се аутоматски узимају назад (остају играчу) кључ картице или се враћају у "банку"?
О.
да, све картице узима победник Баш-Челика и може да их користи као предмет за уништавање туђих предмета, или превоза, а то већ пише на картицама Кључева

П. ако се извуче картица да лик по избору бива сапутник у две рунде, да ли се мисли на некога од ликова који су у игри или се бира неки од ликова који су "у банци"? Шта у ситуацији кад играју само два играча?
О.
Да у питању је један од ликова који игра, а у случају да је то партија са два играча наравно други играч је упућен на то да буде сапутник две рунде и не може се другачије понашати, значи две рунде игра само играч који га је изабрао за сапутника

П.  Када извучем биће било то у спољашњем или у унутрашњем свету пише +1 (снаге памети или брзине) на пољима на којима се налазе планине неким бићима.Мени није јасно на којима пољима се додаје +1(снаге памети или брзине) бићима на чијим картицама је нацртана кућица?
О.
Па, овако, то је објашњено у упутству али мозда има малих нејасноћа, дакле када је нацртана кућица или планина или река, онда се важи вредност која пише, тј додаје се или чак и одузима, али ако планине нема или кућице или реке, тј фали, тј нацртана је бело, значи да се нешто додаје или одузима ако је ван тог подручја, тј ако је на пољу где те иконице нема.

П. шта да радимо ако у игрици извучемо два исте картице (блага или предмета),да ли једну враћамо или их користимо обе?
О.
поента дупликата је да сви могу да дођу до појединих карти, како би било интересантније, тако да ако извућете два иста блага, ок, имате их, па можете да тргујете међусобно, сто се тиче догађаја два иста се не могу извући јер вучете само по једну карту на празном пољу и одмах је враћате на дно шпила по употреби, једино могу да се извуку две ако сте Гатара па онда бирате, али то је наравно у напредној верзији

П. ста то заправо значи код Вампирца да се повреде напада са резултатом -4 занемарују?
О.
у напредној верзији када Вампирац од напада неког бића изгуби 4 здравља, тј разлика у бацању буде 4 када бице напада, то се занемарује, тј не важи, то је његова специјална особина

П. како се користи памет и чему она служи?
О.
па као и снага бирата са којим ћете нападати биће или противника, лика, значи гледате која је њему карактеристика слабија, памет или снага, па користите своју јачу, наравно мора да се удара снагом на снагу и памећу на памет, логично зар не?

П. када се дође до Баш-Челика принцип борбе није довољно јасан...
О. у основној верзији треба Баш-Челика ударити 3 пута успешно у једном сукобу (не мора узастопно), он баца Д12 + 2, а лик Д10 и ако има неки плус (мач +1, чудотворни мач +2 на бачену коцкицу), у напредној верзији Баш-Челик има 12 здравља и гледа се разлика у баченим коцкицама, и док му се све не скине он није побеђен, али му се здравље не враћа, што је изгубио изгубио је

П. шта се дешава када један лик откључа нпр. Ласту и помери се на друго поље, а затим други лик хоће исто Ласту да откључа ???
О.
поље које је откључано, отључано је и не треба се више откључавати, те картице треба чувати као одбрану од истих када лик који је победио Бас-Челика почне да вас гађа истим и уништава вам предмете, наравно то се односи на напредну верзију

П. шта се дешава када се два лика сусретну на истом пољу у центру света?
О. ако се сретну могу да предузимају све акције као и на било ком другом пољу, сукоб, трговина, отимање предмета...

П. да ли кључ картице могу да се отму?
О. кључ картице се тумаче као предмети, то и пише у упутству, што значи да се могу и отимати као и предмети

П. да ли добродушни и зли ликови када се сретну увек морају да се боре или за њих вазе иста правила као и за остале тј да могу да се сакривају, тргују итд.
О. у правилу пише да акцију одређује онај које је дошао на поље са ликом, значи може да бира шта ће да ради, не мора обавезно да напада

П. да ли клетва мозе да се баци у сваком тренутку или мора да се чека да играч дође на ред?
О. истина, то не пише, клетва се може увек бацити, независно од тога да ли је на реду играч

П. да ли се подразумева да се за максималан број здравља узима 6 здравља и шта се дешава уколико се неком клетвом или догађајем добије број здравља већи од наведених 6 ( да ли се та здравља не третирају и остају у магази - банци или...) ?
О.
максимална количина здравља ликова у основној верзији је 6 и нинакоји начин не може бити већа, без обзира какву картицу добили, али имате разне могућности за лечење.

П. када се неки лик нађе на пољу са неким другим ликом, приликом сукоба да ли је могуће на то друго лице ударити више пута или само једанпут ? (ударати га више пута све док оно има здравља)
О.
могуће је наравно (али други лик може да побегне, ако хоће), али то наравно нисмо желели да наградимо, по упокојењу лика добијају се само његова три блага, ако их има, убијање ликова међусобно није примарни циљ, јесте али на крају

П. уколико се извуче клетва да се рецимо "скину -2 здравља" а лик поседује само једно - да ли оно аутоматски умире или може то здравље некако да отплати дукатима?
О.
да да да, на месту умире, нема разлога тумачити другачије, осим ако има картицу Вода реке Јордан

П. кад неки лик победи Баш-Челика да ли је могуће да неки други лик одузме Срце Баш-Челика и на који начин (нападом ??)
О.
наравно, ништа га не спречава да то уради, то је и крајњи циљ, али не заборавите, онај ко има Срце Баш-Челика баца 12-ну коцкицу (плус оружије које има, тј веома је јак) и ако хоће да му одузме Срце мора да се сукоби са њим до упокојења

П. кад неки лик освоји Баш-Челика и постави бића Центра (алу, аждају и змаја) они се налазе у његовом поседу, тачније он игра уместо њих, међутим уколико неко нападом убије лика који поседује Баш-Челика да ли тиме преузима власт и над бићима Центра ?
О.
не, нигде не пише да победник сукоба са Баш-Челиком контролише чуваре, он их једноставно пусти на своје противнке, па шта буде

П. када се освоји Баш-Челика уклањају се све картице са табле и започиње се трка око враћања у уточиста - да ли се кад се изађе из Центра Света када се стаје на празна поља поново вуку судбинске картице света у коме се налазиш или не ?
О.
да, вуку се картице, али се предходно све уклоне како би се убрзала коначна акција

 

 

 

Сва права на овој игри задржавају аутори. Ниједан део ове игре не сме бити репродукован, похрањен у базу података или пренет у било којој форми и на било који начин (електронски, механички, фотокопирањем, снимањем или на други начин), без предходне писмене дозволе аутора.

2004 група аутора "Alea Magica"
регистрован и заштићен знак "Alea Magica"